Villkor för verksamheten

Allmän information

Justvape.nu

e-post: [email protected]

Alla är välkomna att handla justvape.nu, du måste dock vara minst 18 år.

Betalning

Justvape.nu tar emot betalning med Dankort/ VISA-Dankort, VISA, VISA Elektron, MasterCard, MobilePay Online och ApplePay.

Inga avgifter tas ut för kreditkort.

Beloppet kommer inte att dras från ditt kortkonto förrän varorna har skickats.

Frakt

Justvape.nu levererar alla arbetsdagar. Tullavgifter och förlorade varor på grund av beslagtagande av varor i tullen täcks inte av JustVape. Frakttider och priser varierar från land till land och beror på fraktbolaget, DHL Express, UPS EU, PostNord, Deutsche Post och DPD International.

DHL Express över hela världen: 1-2 arbetsdagar. Detta gäller inte för avlägsna platser, där transporten tar längre tid.
UPS EU: 2-7 dagar.
PostNord: 2-14 dagar.
DPD International: 2-7 dagar.

Rättigheter för avbokning

Som konsument har du, när du köper av oss, en 14-dagars ångerperiod, där du har rätt att häva köpet.

Denna ångerperiod går ut 14 dagar efter den dag då du fick dina varor. Om du har beställt flera artiklar i samma inköp, och de levereras separat, löper perioden från den dag du fick den sista artikeln.

Om köpet består av flera försändelser eller delar förfaller rätten att häva 14 dagar efter den dag du får den sista sändningen eller den sista delen.

Perioden innebär att du har 14 dagar på dig efter att du har fått varan på att meddela att du vill häva köpet. Du kan skicka ett e-postmeddelande [email protected] eller använda dig av standardavbeställningsblanketten, som du hittar i slutet av villkoren för verksamheten.

Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varorna om du inte samtidigt informerar oss.

Beställningar kan inte annulleras när de har köpts av kunden, men beställningen kan returneras om så begärs till oss via e-post.

Avbryta en del av köpet

Om du har köpt mer än en vara av oss, får du returnera en eller flera objekt, även om de köptes i en enda beställning.

Observera att fraktavgifterna inte återbetalas om du avbeställer en del av ditt köp.

Återsända varorna

När du har informerat oss om att du avbokar ditt köp har du 14 dagar på dig att returnera varorna till oss.

Du måste själv betala för att returnera paketet, och du blir ansvarig om den skadas under transport.

Ingen rätt till avbokning
Följande avtal kan inte upphävas:

Leveranser av förseglade artiklar som av hälsoskäl eller hygieniska skäl inte är lämpliga att returneras, när förseglingen brutits efter leverans.

Artikelns tillstånd när du returnerar den

Om värdet på artikeln minskas, och anledningen är att du har använt det på något sätt utöver vad som var nödvändigt för att kontrollera typ och egenskaper för artikeln och hur det fungerar, så kan endast en del av inköpssumman återbetalas till dig. Det belopp som kan återbetalas beror på artikelns säljbara värde, och i vissa fall kan detta innebära att endast fraktavgifterna kan återbetalas.

Vi rekommenderar att du returnerar artikeln i dess originalförpackning.

Om originalförpackningen saknas kan det minska varans värde.

Återbetalning av inköpssumman

Om du avbeställer ett köp får du pengarna tillbaka. Om värdet på artikeln minskas, drar vi av det belopp du är ansvarig för.

Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (vilket dock inte gäller för extra leveranskostnader om du har valt en annan leveransform än den billigaste standardformen för leverans som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag då vi har fått din anmälan om att du vill säga upp avtalet.

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet om inte annat avtalats.

Vi kan hålla tillbaka betalningen tills vi har mottagit artikeln om du inte skickar dokumentationen att du har returnerat den.

Rätt att framföra klagomål

När du handlar med oss som konsument gäller den europeiska lagen om försäljning av varor.
Det innebär att du har rätt att klaga inom 24 månader. Kontakta oss gärna innan du returnerar artikeln.

Om ditt klagomål är motiverat innebär det att du antingen kan få varan reparerad eller utbytt, eller dina pengar återbetalas, eller en sänkning av priset, beroende på den specifika situationen.

Du måste klaga inom en ”rimlig tid” efter att du har upptäckt en defekt. Om du klagar inom två månader efter att felet upptäckts kommer det alltid att betraktas som inom rimlig tid.

Om klagomålet är berättigat kommer vi att återbetala dina fraktkostnader (inom skäl och max 12 euro). Artikeln måste alltid returneras i lämplig förpackning. Kom ihåg också att få ett kvitto för avsändning, så att vi kan betala tillbaka dina fraktkostnader.

Observera att livslängden för elektroniska cigaretter och tillbehör kan ha en begränsad livslängd, även vid normal användning, och att denna period kan förkortas genom tung eller felaktig användning. Därför kommer det faktiska livet normalt vara mindre än klagomålsperioden.

Mods med inbyggda celler och förlorade litiumceller har upp till 12 månaders garanti.

När du returnerar artikeln, bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.

 

Policy för personuppgifter

Vi behöver följande information när du handlar med oss:

Namn, adress, telefonnummer och e-postadress.

 

Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att leverera varorna till dig.

Personuppgifter registreras hos JustVapeS.R.O och sparas i fem år, varefter detaljerna raderas.

Dessutom samarbetar vi med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Dessa företag behandlar uppgifterna uteslutande för vår räkning, och får inte använda dem för sina egna syften.

Vi arbetar endast med personuppgiftsbiträden i EU eller i länder där dina uppgifter kommer att ges tillräckligt skydd.

Du har rätt att få veta vilka detaljer om dig vi behandlar.
Om du anser att uppgifterna är felaktiga har du rätt att få dem korrigerade. I vissa situationer är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du ber oss göra det. Dessa kan till exempel vara uppgifter som inte längre är nödvändiga för det ändamål vi använde dem för. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas på ett sätt som är mot lagen. Du kan också skriva till oss på: [email protected]

Där du kan klaga

Om du som konsument vill klaga på ditt köp, kontakta oss via [email protected]. Om du inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till centrumet för hantering av klagomål på:

Du kan klaga till EU-kommissionens online-klagomålsportal här – http://ec.europa.eu/odr

Standardformulär för avbokning

(Detta formulär ska endast fyllas i och returneras när rätten att avbryta utövas.)

 

Att:

JustVape.nu

[email protected]

 

Jag önskar utnyttja rätten att i ett köpeavtal häva följande varor/tjänster:

__________________________________________________________________________________

 

Beställt, datum: _______

 

Konsumentens namn: _______

 

Konsumentens adress: _______

 

Konsumentens underskrift: __________ Datum: ________________

(endast om blankettens innehåll anges på papper)

 

 

 

Affärsvillkoren uppdaterades senast 16.12.2020

Varukorg
Rulla till toppen